電影 Me Before You (遇見你之前) 影評

電影 Me Before You :
一個好評如潮,小三嘅故事

嚴重劇透,未睇戲嘅千祈唔好讀落去。

呢套戲係講一個英俊嘅年輕人因為交通意外而下半身癱瘓,機緣巧合遇到一個漂亮可愛嘅女護士,日久生情下愛上左大家嘅浪漫愛情故事。

然後當然好評如潮啦 (評語 Copy from HKMovie):
– 近期佳作推介!故事好有意義,有淚亦有笑。
– 太好看了,男女主角用不同演繹方法去表達愛。成套戲超多搞笑位,唔會得個喊,感動位又有。不過我覺得男主角都係要死好慘,有啲失望,以為會絕境求生。

當我睇緊呢套戲嘅時候,其實都覺得好感動睇到眼濕濕,亦覺得好好笑,整體來講都算係一套好好睇嘅片。

但當我諗深一層嘅時候……先發覺其實呢套片好似有啲唔合邏輯, 然後嘗試解構返呢個故事:

其實呢套戲係關於女主角同男朋友拍咗七年拖,轉換工作環境後遇到一個好有錢嘅男人。呢個男人可以負擔得起俾女主角去explore一個佢從來未體驗到嘅世界,跟住佢就見異思遷,完全唔理男朋友感受,同呢個有錢男人環遊世界。

個問題就嚟啦,點解一套關於出軌嘅愛情故事,經過細心計算嘅包裝之後,就會Flip 到我哋嘅思想諗法,甚至得到我哋同情,令到我哋大部份人覺得以上嘅行為係 Okay?

再諗一諗,呢套戲入面嘅情節同之前負評如潮嘅 洗先生 & M小姐 、周先生   同 R小姐故事,係道德倫理上其實唔大分別? 套戲都仲叫做好啲,你可能了解到上文下理,但係真人真事嘅情況,我哋又知幾多呢?未知晒就負評如潮?

反思後想帶出嘅訊息就係:我哋大部份人諗嘅嘢,並唔係自己可以控制去點諗一件事,好多時候我哋係被社會/所謂嘅道德觀念操控去點樣諗一件事。

將呢個話題再推深一層去諗,同性戀係以前的社會係唔應該被允許,全個社會嘅人都覺得同性戀係有病,覺得要殺左佢哋。真人真事電影《模仿遊戲》(The Imitation Game) 入邊嘅救世英雄 Alan Turing 幫手完結左二次世界大戰,但都因為係同性戀而被監禁、最後被迫死。

去到我地呢個年代,社會同我地講同性戀應該被接受,我哋嗰個就覺得同性戀係冇問題,甚至覺得「認為同性戀係有問題」嘅人係有問題。

其實真正個問題係邊呢?

我個人覺得同性戀係冇問題,但係如果諗一諗:我哋係咪真係有用個腦、帶着一個具批判性嘅思想,去諗嘢?定係人云亦云,盲目遵從其他人嘅思想。

Are you sure what you think is really what you think, or is it just thoughts that others insert upon you?

自己諗一諗。

Written by Felix Wong 王嘉裕
90後創業家、作家、文匯報專欄作家、英國 Warwick 法律系學士、香港大學犯罪學碩士 、RED EARTH 集團創辦人,公司旗下超過 20 個成功項目。